اضافه شدن قابلیت Low Latency در آپدیت جدید پلی استیشن 5

به‌روزرسانی جدید پلی استیشن 5 پشتیبانی از تنظیمات Auto Low Latency Mode را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد.

به‌روزرسانی جدید پلی استیشن 5 پشتیبانی از تنظیمات Auto Low Latency Mode را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد.

مدتی قبل کاربران از اضافه‌شدن مخفیانه قابلیت Auto Low Latency Mode به سیستم نرم‌افزاری کنسول پلی استیشن 5 گزارش داده بودند، حالا به‌نظر می‌رسد که سونی این قابلیت کاربردی را به‌عنوان یکی از محتوای اصلی آپدیت جدید این کنسول که صبح امروز شاهد انتشار آن بودیم درنظر گرفته است.

این به‌روزرسانی جدید که ورژن سیستم‌عامل کنسول‌های کاربران را به نسخه 22.01.05.50.00 آپدیت می‌کند، علاوه‌بر قابلیت Auto Low Latency Mode بهبودهایی در اجرای روان‌تر این سیستم نیز اعمال می‌کند.

براساس اطلاعات منتشرشده، این فناوری که بیشتر در تلویزیون‌های ساخت سال‌های اخیر وجود دارد، به‌صورت خودکار و هوشمندانه تنظیمات تصویر را در هنگام استفاده از PS5 به حالت Game Mode تغییر می‌دهد. همین باعث می‌شود که بازیکنان در هنگام تجربه بازی‌ها با کنسول PS5 روی تلویزیون‌های دارای این ویژگی، اینپوت لگ یا تأخیر ورودی کمتری داشته باشند. همچنین پشتیبانی از ALLM کاری می‌کند که دیگر نیازی به تغییر دستی تنظیمات تلویزیون پس از هربار استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف نداشته باشید.

قابلیت Game Mode بعضی از جلوه‌ها و امکانات تصویری تلویزیون را برای دستیابی به کمترین میزان تأخیر ورودی غیرفعال می‌کند و بنابراین بسیاری از متخصصان فناوری توصیه می‌کنند که کاربران از این حالت در هنگام تماشای دیگر محتوای تصویری مانند فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی استفاده دائمی نکنند.

به‌لطف فعال‌سازی ALLM روی کنسول PS5 با این آپدیت جدید، فقط لازم است که کاربران برای تماشای محتوای غیربازی تنظیمات موردنظر خود مانند HDR را فعال کنند. سپس به محض اینکه برای بازی کردن به پلی استیشن 5 متصل می‌شوید، خود کنسول به‌صورت خودکار تنظیمات تصویری را روی حالت Game Mode قرار می‌دهد و زمانی هم که کنسول بازی خود را خاموش کنید، تلویزیون از این حالت بیرون می‌آید.

این تنظیمات با به‌روزرسانی کنسول به آخرین نسخه و از تب Video Output در صفحه‌ی Video Output بخش تنظیمات کنسول قابل‌ فعال‌سازی است. کاربران می‌توانند این قابلیت را روی یکی از دو گزینه اتوماتیک و خاموش قرار دهند. البته سونی می‌گوید که حتی اگر این تنظیمات روی گزینه OFF نیز قرار گرفته باشد، در هنگامی که قابلیت VRR یا نرخ‌ نوسازی متغیر فعال است و بازی‌ انتخابی کاربران نیز از آن پشتیبانی می‌کند، کنسول برای عملکرد روان‌تر به‌صورت خودکار تنظیمات تلویزیون را روی حالت Low-Latency تنظیم می‌کند.

قابلیت Auto Low Latency Mode پیش از این روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز در دسترس قرار گرفته بود. اضافه شدن این ویژگی کاربردی به پلی استیشن 5، باعث خوش‌بینی کاربرها به تمایل سونی برای اضافه کردن دیگر امکانات کاربردی تصویری مانند پشتیبانی از رزولوشن 1440p در آپدیت‌های بعدی شده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال به تمام نقاط کشور

بیشتر بدانید

تضمین بازگشت وجه

بیشتر بدانید

پرداخت ایمن

بیشتر بدانید

پشتیبانی ۲۴ ساعت

بیشتر بدانید